Met z’n zeven

door Vulpius

Pride ——————|– Humilty
Envy –|—————— Kindness
Wrath -|——————– Forgiveness
Sloth ———|———— Diligence
Greed —|—————– Charity
Gluttony —————-|—– Temperance
Lust —-|—————– Chastity

Ik word dus geplaatst in bevroren water (lekker), mijn armen en benen worden levend afgerukt (auw), daarna kokende olie over mijn lichaam (mag dat voor ik in het bevroren water ga?), en daarna moet ik nog eens door vlammen lopen. Als ik geluk heb moet ik niet bij de slangen.

Is toch gezellig, zo ben ik goed bevriend met Mammon, Asmodeus (nadat de succubi mij op allerlei creatieve wijzen hebben ‘misbruikt’), Leviathan en uiteraard Satan.

Met deze gegevens moet een mens toch goeie voornemens kunnen maken, niet? Vrijgeviger zijn, kunnen vergeven, aardig zijn en in het reine treden, zo blijven we bezig. Misschien iets voor 2008 dan? Tot die tijd voor iedereen een mooi 2007…

