Statistisch (nu ja) jaaroverzicht

door Vulpius

WordPress, de blogsite waar deze blog dus op staat, is zo aardig geweest om een overzicht te maken van “Mijn jaar in blogging 2012”. Natuurlijk kijk ik er veel later naar, maar het is wel leuk om eens te delen…

600 people reached the top of Mt. Everest in 2012. This blog got about 5.600 views in 2012. If every person who reached the top of Mt. Everest viewed this blog, it would have taken 9 years to get that many views.

Zo begint het rapport. Indrukwekkend, meer dan 5000 bezichtingen, althans toch voor een blog waar wat samenraapsels op staan. Dat is een gemiddelde van pakweg 460 bezoekers per maand, of 116 per week. Dank u (?). De drukste dag was trouwens juni de vierde met 59 bezoekers.

In 2012 schreef ik ook 51 nieuwe berichten, wat het totaal op 162 berichten bracht. Ik denk dat ik al bij al dus vrij actief was, terwijl ik net de indruk had dat alles wat tot stilstand aan het komen was.

 

En ziehier de meest populaire posts in 2012:

  1. Invloed (de zes geheimen van het overtuigen) – Robert Cialdini (april 2009): inderdaad een van de meer populaire berichten. Mensen willen blijkbaar invloed uitoefenen.
  2. De ondraaglijke lichtheid van het bestaan (oktober 2006): een van mijn eerste posts — 6 jaar geleden ondertussen! Ik moet er even bij slikken. Nog steeds populair omdat ik vermoed dat velen het gebruiken in schoolwerkjes, of zoiets. Misschien niet de allerbeste keuze.
  3. Kokology (oktober 2010): hiervan dacht ik dat het nog een veel recentere post was. Maar het is een populair (zij het populistisch onderwerp).
  4. De steppewolf (december 2006): samen met “De ondraaglijke lichtheid van het bestaan” een van de eerste posts die ook nog vaak bezocht wordt. Vermoedelijk omwille van dezelfde reden, en ook beangstigend omwille van de leeftijd. Ik moet het boek nog eens opnieuw lezen.
  5. Hoe omgaan met een INTJ (augustus 2012): aha! Toch eentje uit 2012 zelf die erg populair is, blijkbaar.

Some of your most popular posts were written before 2012. Your writing has staying power! Consider writing about those topics again.

Ja, maar, zo werkt het niet hoor WordPress. Hoewel ik wel nog steeds wat boeken op stapel heb liggen om te “overlopen”. Opvallend is vooral dat ik de afgelopen jaren toch serieus ben veranderd (in schrijfstijl, onderwerpen, kijk op het leven, omgang met anderen,…). Een speciale vaststelling, vind ik, maar ook wel prettig, ergens.

Hoe hebben mensen me gevonden? De meeste kwamen van:

  1. blogger.com
  2. facebook.com
  3. startgoogle.startpagina.nl
  4. intramare.almere.nl
  5. scherponderhandelennietbot.wordpress.com

Ik wel eens weten welke Facebook-link bezoekers naar hier bracht… Bezoekers waren afkomstig van 57 (!) landen, maar de meesten kwamen van Nederland, gevolgd door België en het V.K..

De post met de meeste comments was was Oftentimes. Meest actieve commentatoren:

  1.   davitah
  2.   de nachtwandelaar
  3.   Ishka
  4.   davitah
  5.   Wilda

Bedankt hiervoor!

In 2013 vermoedelijk toch nog steeds een aardig aantal posts, denk ik, hoewel — misschien wordt dit het jaar dat ik er mee (kan) stoppen.

