Ik leer het nooit

door Vulpius

Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen? Ik ben een ezel! En het is weer dezelfde steen.

Vind me. Ik smeek je, alsjeblieft! Vind me. Zoek naar me, lees me, begrijp me, zie door mij — en dan: sla mij! Sla me nog eens. Sla me hard, sla me wakker. Wie kan me nog redden?

Ik leer het nooit.

Ik vond vannacht een comic, een stomme Internet-strip. Ik ben wakker — got the girls in the truck, ‘bout six chicks deep? — …muziek knalt door de luidsprekers…

En in een van de eerste prentjes, ook in het boek — de man,¬†Randall Munroe dus, is ondertussen een ster geworden — staat het volgende:

“I wish I knew how to quit this so I wouldn’t have to quit you.”

Zoek. Vind me. Ik smeek je. Ik haat alles. En mezelf, maar niet jij.

Sorry. Sorry! Sorry!

Tot nooit. Tot ooit? Tot gauw, of tot nooit.

