Prayer

door Vulpius

Hallo
Dag god… God…
Ik weer… ja, ik weet het, het is een tijdje geleden.
Ik besef me de futiliteit en banaliteit van een biddende atheïst.
Langs de andere kant, als u er bent en almachtig bent… wel, ik hoop dat u de goedheid in mijn hart kunt zien. U… jij. Pff, ik weet het niet.

In ieder geval, het gaat om dit.
Ik weet dat ik dit al eerder heb gevraagd.
En ik weet dat het toen is misgelopen.
Misschien omdat u… U (?) andere plannen (Plannen?) had.
Of weet u, misschien wel omdat ik andere plannen had, dat maakt misschien ook niet zo veel uit.

In ieder geval, wat ik even wou vragen,
draag alstublieft zorg voor mijn ouders.
Ik kan ze van me afzetten, dat zal misschien ook moeten. Dat weet ik niet.
Maar als u even tijd heeft, draag er zorg voor.
U zal het wel druk hebben. Maar ja.

En mijn zus, en haar vriend. Draag daar vooral goed zorg voor. Die kan ik niet van me afzetten. In mezelf, wezenlijk en intern. Dat doet pijn.
Draag voor hun zorg, ik smeek het u.
Ze zijn zo goed voor mij geweest.
En voor mezelf… tsjah, U weet wel.

Ik ben misschien niet de beste kerel.
Leef ook niet volgens de Bijbel (bijbel?).
Ik besef me dat ik hier ook wat belachelijk zit met mijn handen in elkaar gevouwen.
In ieder geval, ik had zoiets van: laat het ons maar proberen…

Wat een berispingen zou ik krijgen  van iedere priester, pastoor… U weet wel.
Maar we kunnen het maar proberen, niet?
Als u luistert, dan kan u misschien wel de mogelijkheid bieden tot hulp.
Of misschien wel steun, of gewoon: hoop.

En zelfs als u er niet bent.
Dan is er misschien wel de hoop.
Met dat verschil dat ik nu een beetje tegen mezelf zit te kletsen.

In ieder geval,
Als het kan…
Ik wens echt.
Laat het goed komen.
Niet alles, niet perfect.
Dat hoeft niet.
Maar een  beetje hulp.

Dat zou fijn zijn.

