Oud concept

door Vulpius

Toch alweer een tijdje geleden dat ik iets heb neergepend, hier zo.

Niet verwonderlijk, zo gaat dat soms in het leven. Er is namelijk genoeg te doen, momenteel. Zonder in al te veel details te treden: geplande afronding van de huidige job, met al de heikele deadlines en taken die hierbij komen kijken. Ook: nog enkele reizen plannen en maken voor het einde van het jaar. Ook: al freelancend nog enkele artikels schrijven (“They pay me to write, not to spell”).

Ook: een volgende grote stap zetten, met haar. Ook: de volgende job vastpinnen. Ook: een hele verhuis plannen. Ook: de familiesituatie thuis managen. Ook: ophouden met ruzie te maken met eerder vernoemde familie.

Het is verre van makkelijk, allemaal, maar ik voel niet de onmiddellijke drang om er mijn hart over te luchten.

Op een bepaald moment begin je verder te kijken en ga je sommige dingen relativeren. Dat gezegd zijnde, er zal hier wel tekst blijven volgen (ik heb nog wel wat te vertellen omtrent die heikele deadlines). Nu goed, ik kwam eens voorbij om wat te kijken naar enkele statistieken, en het viel me op dat ik twaalf “concepten” in de blog post wachtrij heb staan, zo heten de kladjes hier op WordPress.

Waaronder een concept uit 2009 met de weinig zeggende titel: “Devil’s diary, vergelijk schrijven boek met eigen boek”. Ha, ja, wees maar zeker dat ik nog weet over wat dat ging. Uit 2009, bij god, vijf jaar geleden!

Tjah, dat verwees dus naar een andere blog, maar ik kan het uit alle macht van de wereld niet meer vinden. Het zal wel al niet meer bestaan. En eigenlijk lijkt het ook al lang niet meer zo belangrijk.

Een oud concept, is dat niet grappig? Ik kan daar zo van versteld staan. Sommige dingen blijven voor eeuwig een concept, tot zelfs het onderwerp zelf niet meer bestaat. Zo’n dingen zetten me aan het denken.

