Voornemens

door Vulpius

Voornemens
Moeten dat echt voornemens zijn?
Of mogen dat ook wensen worden?

Zo van gelijk
Je laatste verjaardagstaart
Maar waar wat te weinig kaarsjes op stonden
Om de wens in vervulling te laten gaan

(Of misschien was Jesus wel even kwaad op Jou of zo)

Voornemens
Zijn dat dingen
Die je uit het diepste van je hart hard wil?

En waar je eigenlijk
Kwaad op jezelf voor bent
Omdat je het met al de wil van de wereld
Niet kunt bereiken

(Ook al lijkt het op een gemiddelde dinsdagmiddag nog zo makkelijk)

Voornemens
Het is wat vroeg
Ik weet het

Maar er is toch iets dat ik wens
Uit het diepste van mijn hard hart
En ik ben dan zo idioot traditioneel
Om het niet te openbaren

(Een kwestie dat Jesus ook nog eens kan lachen, misschien)

Voornemens
Met een groot wens-gehalte
Wij kleine mens mogen niets eisen, enkel bidden

Niet zo
Zegt de M-generatie
Vol arrogantie maar vol weemoed
En de bazen dat maar niet snappen

(Jesus was de OC-boss)

Voornemens
Met ons allen in een kring
Rond kaarsen

Niet omdat dat leuk is

Maar omdat we het eigenlijk ook niet meer weten

Een klein bundeltje hoop

Dat is wat ik wil

